בשער-קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער בפייסבוק - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל
דף הבית   |   על בשער   |   פעילויות בשער   |   ספר אורחים   |   צור קשר      רשימת תפוצה
 
 
 > שלח שאלה למומחה
 
 
 
     כל התחומים
     
     
     
     
     אסטרופיזיקה
     הנדסת חשמל
     הנדסת מזון
     כימיה
     פרקינסון
     ננוטכנולוגיה
     הנדסה
     מדעי המחשב
     כימיה
     ביולוגיה
     פיזיקה
     רפואה
     מתמטיקה
     מדעי הסביבה
     גיאוגרפיה
     מוט"ב
     הוראת המדעים
     אזרחות
     כלכלה
     היסטוריה
     משפטים
     פסיכולוגיה
     תנ"ך
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 > בשער האזרחות
 
 
 > הרצאות מומחים ברשת
 
 
 > רשימת תפוצה
 
 > חתום בספר האורחים
 
 > כניסה לשואלים רשומים
 
 
 > English
 
שאלה מספר 8974 - סולר,קירוסין ובנזין תאריך: 3/5/2016
תחומי דעת:  כימיה  
שלום רב ברצוני לדעת למה לא משתמשים בקירוסים כמקור אנרגיה להנעת רכבים כתחליף לסולר? הוא יותר נקי מסולר, ומזהם פחות. אז מה הסיבה? למה מרכבים גדולים/כבדים(אוטובוסים,טרקטורים,משאיות וכו)' מונעים ע"י סולר ולא בנזן? האם שריפת סולר נותנת יותר אנרגיה(בגלל שהשרשרת ההידרו פחמנית יותר ארוכה)? תודה
תשובה מאת: פרופ' ארקדי ויגלוק
   

שלום,

סולר הוא יותר כבד (צפוף) מבנזין, יש יותר "חומר" בליטר 1 – ולכן יותר אנרגיה.

בכל מקרה, רוב ההבדל הוא במבנה של המנועים ולא במבנה הכימי של הדלק.

מנוע סולר יותר יעיל (מבחינת קילומטרים לליטר), חלקית בגלל שסולר פחות נדיף ואפשר לדחוס אותו יותר, אך יותר יקר ומתקלקל יותר מהר.

אפשר לקרא על כך באתרים רבים באינטרנט. קרוסין הוא יותר קרוב לסולר, פשוט עושים הפרדה למטוסים מכל מני סיבות.

 

יום טוב,

פרופ' ארקדי ויגלוק
בית הספר לכימיה
אוניברסיטת תל אביב

לשאלה זו נשאלה שאלת המשך, לצפייה לחצו כאן
הוסף תגובה הדפס שאלה      שלח לחבר      שאלות מועדפות
תגובות      [ הוסף תגובה ]
 
שלח שאלה למומחה   |   שמור כדף הבית   |   הוסף למועדפים   |   תנאי שימוש באתר   |   Powered By Art-Up