בשער-קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער בפייסבוק - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל
דף הבית   |   על בשער   |   פעילויות בשער   |   ספר אורחים   |   צור קשר      רשימת תפוצה
 
 
 > שלח שאלה למומחה
 
 
 
     כל התחומים
     אסטרופיזיקה
     הנדסת חשמל
     הנדסת מזון
     כימיה
     פרקינסון
     ננוטכנולוגיה
     הנדסה
     מדעי המחשב
     כימיה
     ביולוגיה
     פיזיקה
     רפואה
     מתמטיקה
     מדעי הסביבה
     גיאוגרפיה
     מוט"ב
     הוראת המדעים
     אזרחות
     כלכלה
     היסטוריה
     משפטים
     פסיכולוגיה
     תנ"ך
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 > בשער האזרחות
 
 
 > הרצאות מומחים ברשת
 
 
 > רשימת תפוצה
 
 > חתום בספר האורחים
 
 > כניסה לשואלים רשומים
 
 
 > English
 
שאלה מספר 4917 - פליטת פחמן דו חמצני משריפת ביודיזל דלקים שונים תאריך: 07/07/2011
תחומי דעת:  כימיה  , המרחב העירוני [ גיאוגרפיה ]  
אני מעוניינת להשוות את כמויות פליטת הפחמן הדו חמצני בשריפה במנועי כלי רכב.
ברור לי שישנם הבדלים הנובעים מיעילות השריפה במנוע, אך האם אפשר לקבל הסבר מבחינת תגובה כימית לגבי הקשר בין סוג הדלק לכמות פד"ח הנפלטת?
בהמשך לעיל, מה ההבדל כאשר משתמשים בביודיזל?
לפי נתונים שמצאתי מדובר על חיסכון של 50% בפליטת פד"ח וחיסכון משמעותי בפליטת חלקיקים. האם יתכן שההפרש כה גדול?
לפי ההסבר לאופן החישוב, ישנם המתייחסים לסך הכל פליטת פד"ח, כולל את ההפקה והשינוע של חומר הדלק. לכן בביודיזל בתהליך ההפקה ישנה קליטה של פד"ח בשלבי הצימוח ולכן לא ברור לי איך אפשר להשוות את הנתונים. (על אותו משקל אפשר להוסיף את מחיר העליה במחירי המזון בעולם כתוצאה משימוש בביודיזל........)
תודה מראש
תשובה מאת: פרופ' ישעיהו לוי
   

התשובה מופיעה בקובץ המצורף

בברכה
פרופ' ישעיהו לוי
אוירונאוטיקה
הטכניון

הוסף תגובה הדפס שאלה      שלח לחבר      שאלות מועדפות
שלח שאלה למומחה   |   שמור כדף הבית   |   הוסף למועדפים   |   תנאי שימוש באתר   |   Powered By Art-Up