בשער-קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער בפייסבוק - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל
דף הבית   |   על בשער   |   פעילויות בשער   |   ספר אורחים   |   צור קשר      רשימת תפוצה
 
 
 > שלח שאלה למומחה
 
 
 
     כל התחומים
     
     
     
     
     
     אסטרופיזיקה
     הנדסת חשמל
     הנדסת מזון
     כימיה
     פרקינסון
     ננוטכנולוגיה
     הנדסה
     מדעי המחשב
     כימיה
     ביולוגיה
     פיזיקה
     רפואה
     מתמטיקה
     מדעי הסביבה
     גיאוגרפיה
     מוט"ב
     הוראת המדעים
     אזרחות
     כלכלה
     היסטוריה
     משפטים
     פסיכולוגיה
     תנ"ך
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 > בשער האזרחות
 
 
 > הרצאות מומחים ברשת
 
 
 > רשימת תפוצה
 
 > חתום בספר האורחים
 
 > כניסה לשואלים רשומים
 
 
 > English
 
שאלה מספר 4578 - הוראה ומבחנים תאריך: 07/08/2010
תחומי דעת:  היסטוריה  

שלום


בהרצאה ששמעתי,לפני כמה שנים, נאמר שרק לפני כ 200 שנה התחילו לחבר מבחנים (כלומר להמציא שאלות במיוחד לצורך זה)כחלק מתהליך הלמידה וההערכה


עד אז כולם היו צריכים להכיר את הכתבים הקלאסיים כלשונם-למשל מי שלמד מתמטיקה, הכיר את הכתבים של אוקלידס וידע את המשפטים וההוכחות כלשונם.


עד כמה שאני זוכר, נאמר בהרצאה, שהאדם שהכניס את המהפכה הזאת היה כומר ועסק בכימיה.


האם תוכלו לפרט בעניין זה?


תודה


עמוס

תשובה מאת: פרופ' יעקב עירם
   

שלום עמוס,

באשר להיסטוריה של המבחנים אי אפשר להצביע על נקודת התחלה. תמיד נבחנו תלמידים בכל הרמות ובכל התרבויות.

במידה וכוונתך הייתה לסטנדרטיזציה של המבחנים ניתן לבדוק זאת ולקבל חומר רב בנושא בכל אנציקלופדיה מקוונת.

בברכה,

פרופ' יעקב עירם
בית הספר לחינוך
אוניברסיטת בר-אילן
הוסף תגובה הדפס שאלה      שלח לחבר      שאלות מועדפות
שלח שאלה למומחה   |   שמור כדף הבית   |   הוסף למועדפים   |   תנאי שימוש באתר   |   Powered By Art-Up