בשער-קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער בפייסבוק - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל
דף הבית   |   על בשער   |   פעילויות בשער   |   ספר אורחים   |   צור קשר      רשימת תפוצה
 
 
 > שלח שאלה למומחה
 
 
 
     כל התחומים
     
     
     
     
     
     אסטרופיזיקה
     הנדסת חשמל
     הנדסת מזון
     כימיה
     פרקינסון
     ננוטכנולוגיה
     הנדסה
     מדעי המחשב
     כימיה
     ביולוגיה
     פיזיקה
     רפואה
     מתמטיקה
     מדעי הסביבה
     גיאוגרפיה
     מוט"ב
     הוראת המדעים
     אזרחות
     כלכלה
     היסטוריה
     משפטים
     פסיכולוגיה
     תנ"ך
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 > בשער האזרחות
 
 
 > הרצאות מומחים ברשת
 
 
 > רשימת תפוצה
 
 > חתום בספר האורחים
 
 > כניסה לשואלים רשומים
 
 
 > English
 
"דילמות של חינוך לאזרחות בדמוקרטיות פלורליסטיות"
מאת: פרופ' ויל קמילקה , Queen's University at Kingston, Canada   |   שאל שאלה אודות המאמר
סדרה: מהו אזרח? - אזרח ואזרחות בחברות פלורליסטיות

קימליקה שואל אם החינוך ל"להיות האדם הטוב" חופף לחינוך ל"להיות האזרח הטוב". בתקופות ובמקומות מסוימים אכן יש הקבלה ביניהם, ובאחרים הקשר רופף.

רלוונטי למציאות בישראל ההנחה של קימליקה כי מגוון אתני-תרבותי מאתגר את המורים, מאחר וייתכנו פערים בין תפיסת האדם הטוב והאזרח הטוב בין הקבוצות השונות. הכותב בודק היכן עלולים להתעורר מתחים בין דרישות החינוך לאזרחות דמוקרטית-ליברלית ובין הכבוד לשונות האתנית-תרבותית

 

לקריאת המאמר: 

קימליקה, ויל. "דילמות של חינוך לאזרחות בדמוקרטיות פלורליסטיות". האם הסובלנות תנצח? חינוך מוסרי בעולם מגוון. עורכים: ישי מנוחין וירמיהו יובל. (ירושלים: מאגנס 2005). עמ' 37-43.




הוסף תגובה הדפס מאמר      שלח לחבר      מאמר מועדף
 
שלח שאלה למומחה   |   שמור כדף הבית   |   הוסף למועדפים   |   תנאי שימוש באתר   |   Powered By Art-Up