בשער-קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער בפייסבוק - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל
דף הבית   |   על בשער   |   פעילויות בשער   |   ספר אורחים   |   צור קשר      רשימת תפוצה
 
 
 > שלח שאלה למומחה
 
 
 
     כל התחומים
     
     
     
     
     
     אסטרופיזיקה
     הנדסת חשמל
     הנדסת מזון
     כימיה
     פרקינסון
     ננוטכנולוגיה
     הנדסה
     מדעי המחשב
     כימיה
     ביולוגיה
     פיזיקה
     רפואה
     מתמטיקה
     מדעי הסביבה
     גיאוגרפיה
     מוט"ב
     הוראת המדעים
     אזרחות
     כלכלה
     היסטוריה
     משפטים
     פסיכולוגיה
     תנ"ך
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 > בשער האזרחות
 
 
 > הרצאות מומחים ברשת
 
 
 > רשימת תפוצה
 
 > חתום בספר האורחים
 
 > כניסה לשואלים רשומים
 
 
 > English
 
"פלורליזם כהסכמה חברתית וכהשקפת עולם אישית"
מאת: פרופ' אליעזר שביד , האוניברסיטה העברית   |   שאל שאלה אודות המאמר
סדרה: מהו אזרח? - אזרח ואזרחות בחברות פלורליסטיות

שביד מציג שתי תפיסות קיצון לפלורליזם: תפיסות חברתיות אחידניות, המתבססות על ההנחה הגורפת שכל הערכים והנורמות שלהן מוחלטים. לעומת זאת הפלורליזם הקיצוני מתבסס על הנחה של רלטיביזם המעוגן ברצון החופשי של הפרט. הוא מציין שגם הפלורליסטים הליברליים, המדגישים את השונות המרבית בין בני אדם, חותרים בסופו של דבר לקראת ייעוד חברתי משותף.

הכותב טוען כי נקודת המוצא של כל אחד מהזרמים החברתיים בישראל היא אחידנית ועל כן קשה לפתח הסכמה פלורליסטית. מסקנתו היא שהפלורליזם הקיים בישראל מבוסס על שווי משקל בין כוחות שונים בחברה ולא על לגיטימציה אמתית שהחברה נותנת לשונות המאפיינת את ריבוי הקבוצות והתרבויות בישראל.

 

לקריאת המאמר:

שביד, אליעזר. "פלורליזם כהסכמה חברתית וכהשקפת עולם אישית". חינוך הומניסטי-יהודי בישראל. (ת"א: הקיבוץ המאוחד 2000 ), עמ' 202-211.




הוסף תגובה הדפס מאמר      שלח לחבר      מאמר מועדף
 
שלח שאלה למומחה   |   שמור כדף הבית   |   הוסף למועדפים   |   תנאי שימוש באתר   |   Powered By Art-Up